Saturday, February 4, 2012

Uutmoodi

Niisiis alustan oma uus-vana blogiga. Nüüd on mul siia kergem ligipääs ja natuke põnevam on mu blogi ka, sest lisaks eesti keelele hakkan kirjutama rootsi keeles. Mul on nende kahe ja poole aasta jooksul kohalikke tuttavaid ikka terve hulk juba tekkinud. :)

Då börjar jag med min nya blogg. Nu är det lättare för mig att komma hit (förut hade jag en annan blogg, men för att logga in behövde jag använda min gammal e-mail som gjorde att jag bytte mellan två olika google-profiler hela tiden och det tog såååå mycket tid. Så nu har jag båda av mina bloggar i samma ställe, med samma e-mail. :) ). Och så är det ju lite mer spännande också, för att nu försöker jag även skriva på svenska. Under mina 2 år och nästan 6 månader i Sverige har jag fått flera nya vänner. :)

2 comments:

  1. Ja nõnda need isamaa ning emakeel kaovad kuni ühel kenal päeval märkad, et sünnimaal on kõik nii võõrad :-)

    ReplyDelete
  2. hehee, nii hullusti vast ei lähe ikka. :) Ja näe, praegu sain vähemalt aru, mis sa kirjutasid. :D Arvan nii, igatahes... Hmm... :D

    ReplyDelete